مراسم عمامه گذاری دانش پژوهان مرکز

همزمان با سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها مراسم عمامه گذاری طلاب مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی با حضور آیت الله فیاضی در ساختمان مرکز در مدرسه مهدیه برگزار شد. 

دراین مجلس معنوی ابتدا جناب استاد معلمی قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی به بیان اهمیت آموزش فلسفه پرداخت و افزود فلسفه در طول تاریخ هم طرفداران افراطی و هم مخالفین افراطی داشته است و آنچه در این باب مهم و ضروری است این است که بدانیم ما باید به دور از افراط ها و تفریط ها به مسئله فلسفه ورود پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی بیان داشت: مخالفان افراطی را که تقریباً می شناسیم، اما طرفداران افراطی آن هایی هستند که هر چه به عنوان مثال فلاسفه ای چون ملاصدرا گفته باشند را بی کم و کاست می پذیرند و به هیچ وجه قائل به نقد آرا و نظرات آن ها نیستند؛ در حالی که رشد فلسفه و تولید علم اساساً با نقد و نقادی حاصل می شود.

ایشان تاکید کرد: باید دانست که نقد و نقادی به هیچ وجه از ارزش فلسفه و فیلسوفان نمی کاهد و در عین حال نباید فکر کنیم که هرچه فلاسفه گفته اند وحی منزل و غیرقابل نقد است؛ به خصوص جاهایی که احساس می شود ممکن است برخی مباحث فلسفی تا حدی با آیات و روایات زاویه داشته باشد.

سپس حجت الاسلام عباسی ولدی درباره اهمیت و کارکرد محبت در خانواده از منظر اسلام صحبت کرد و بیان داشت که نباید نگاه زوجین به همدیگر نگاه معامله گرانه باشد.

و آقای حاج سیدعلی حسینی نژاد با اشعاری زیبا به مدح اهل بیت علیهم السلام پرداخت و در پایان آقایان 

حجت الاسلام رضا امامی پور

حجت الاسلام محمد ابراهیمی حشکوایی

حجت الاسلام علیرضا اسمعیل پور گیلده

حجت الاسلام مسعود اکبریان

حجت الاسلام محمد علی دوستی شهرکی

حجت الاسلام محمد محمدزاده

حجت الاسلام سعید مصطفوی

حجت الاسلام سیدمحمد مهدی میرفتاحی

مفتخر به لباس مقدس روحانیت شدند.

و از مزدوجین و کسانی که صاحب اولاد شده اند تقدیر به عمل آمد.

پیوندک :  mfalsafe.ir/?p=115942

هم چنین ببینید گزارش همین برنامه را در سال ۱۴۰۱

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.